Aansprekende werving voor een gemeente in beweging.
Gemeente Heemskerk
Gemeente Heemskerk
Strategie, Employer branding
Hoe trekken we nieuwe medewerkers aan, en brengen we huidige medewerkers meer met elkaar in verbinding? Dat is de vraag waarmee wij aan de slag zijn gegaan. Het resultaat is gevat in een aantrekkelijke merkidentiteit gebaseerd op het fundament: In beweging, samen het verschil maken.
Aan de hand van de merkidentiteit is de werkenbij-website onder handen genomen, voeren we concrete job marketing campagnes uit op social media en wordt er een verbindende interne campagne gevoerd.
Bewegingsonscherpte illustreert bewegende samenleving en professionalisering van de organisatie.
Fotografie speelt een belangrijke rol binnen het visuele merkverhaal. Het concept symboliseert de veranderende en bewegende samenleving en professionalisering van de organisatie.
Om de illusie van beweging vast te leggen zie je de ‘bewegingsonscherpte’, waarbij de sluitertijd is aanpast om een onscherpte te creëren rond bewegende onderwerpen. Dit resulteert in een gevoel van dynamiek en actie in de foto.
Via LinkedIn bereiken we precies de kandidaten die we willen voor de moeilijk vervulbare vacatures. Dit alles tegen een scherp mediabudget.
Vorige slide
Volgende slide
Met een interne campagne brengen we de organisatievisie onder de aandacht, en houden hem levend onder de ruim 300 medewerkers.
De input van Fodis is doorgetrokken in de organisatievisie van de gemeente. Om deze organisatievisie op een luchtige en speelse manier levend te houden onder de medewerkers ontwikkelde we een interne campagne voor 2023.
Met behulp van verschillende multi-channel contactmomenten zorgen we ervoor dat de inhoud van de visie in kleine stukjes gegeven wordt, en dat er over gesproken en nagedacht wordt.
Klant
Gemeente Heemskerk
Diensten
Fodis ontwikkelde een volledig nieuw werkgeversmerk en werkte dit uit in een employer brand met een eigen (visueel) verhaal. De uitwerking zie je terug in de werkenbij-website, job marketing campagnes op social media en een interne campagne om de organisatievisie levend te houden onder de medewerkers.
Samenwerking
Voor het visuele merkverhaal vroegen wij Bram Belloni om het bewegende fotografie concept te realiseren.
Keywords
Employer branding, merkidentiteit, visuele merkidentiteit, job marketing, vacatureteksten, social media, LinkedIn, Facebook, Instagram, Meta, social media campagnes, posters, workshops, organisatievisie, slogans.